Kender og arbejder alle i virksomheden, både ledere og medarbejdere, efter de samme strategiske og operationelle mål? Hvis du ikke for alle medarbejdere kan svare entydigt ja til dette spørgsmål, er sparring vejen frem til at implementere strategier og sikre, at målet nås. sparring er værktøjet til implementering Sparring er en struktureret dialogform, hvor formålet som regel er at hjælpe medarbejderen med at blive bevidst omkring egne og virksomhedens ressourcer og finde løsninger på specifikke udfordringer. Sparring kan være en afgrænset proces over et bestemt tidsrum eller en fortsat proces, hvor en person over et længere tidsrum anvender en coach til at sparre med omkring jobbets udfordringer. Mange ledere har gavn af den sidste version, idet de her får frirum til at vende de ting, de ofte har svært ved at diskutere med medarbejderne.
resultatet af HH Gruppen’s sparring HH Gruppens metode er målrettet at skabe en ramme for dialog, give sparring og være din medspiller - med en filosofi om at de bedste løsninger er dem, kunderne selv kan finde frem til og stå inde for.
Derfor er det HH Gruppens opgaver at få medarbejderen til at:
· analysere og definere delmål, mål, motivation og præstation · identificere og overvinde barrierer · omsætte mål og overbevisninger til nye kompetencer og resultater · bevare overblik og se situationen fra et nyt perspektiv · gøre ubeviste potentialer til aktive ressourcer · fokusere på muligheder og løsninger frem for begrænsninger og problemer
Alt dette foregår selvfølgelig i overensstemmelse med virksomhedens strategi og mål.
processen Her kan være tale om daglig, ugentligt eller månedlig sparring og omfatter: